Klachtenprocedure

Bij Curasis hechten wij belang aan de tevredenheid van onze cliënten en stellen wij graag hun wensen zo veel mogelijk in het middelpunt. Desondanks onze goede bedoelingen kan het wellicht zijn dat u niet tevreden bent. Dit horen wij dan ook graag.

Het kan voorkomen dat u niet tevreden bent over de zorg of ondersteuning die u ontvangt of wellicht bent u niet tevreden over een gebeurtenis die zich heeft voorgedaan. Curasis vindt het belangrijk dat u uw ongenoegen met ons kunt delen, zodat we samen tot een oplossing kunnen komen. Om dit mogelijk te maken hebben wij een onafhankelijke vertrouwenspersoon die uw klachten serieus neemt en samen met u op zoek gaat naar een oplossing.

Wij hechten waarden aan uw mening en aan uw klachten, doordat wij hiervan kunnen leren. Hierdoor kunnen wij de zorg verbeteren voor u en tegelijkertijd ook voor andere cliënten. U ontvangt na het behandelen van uw klacht ook informatie van ons over hoe wij de verbetering willen doorvoeren in de gehele organisatie.

 

Hoe kunt u uw klacht indienen?

Onze organisatie werkt met het Klachtenloket Zorg voor een onafhankelijke klachtenbehandeling. Het Klachtenloket treedt op als klachtenbemiddelaar en adviseur voor u. Zij heeft de volgende taken:

  • U gratis van advies voorzien over de klachtenregeling en hoe u een klacht kunt indienen;
  • U bijstaan in het formuleren van uw klacht;
  • Onderzoeken van de mogelijkheden om tot een oplossing voor de klacht te komen;
  • U tijdens de klacht informeren over de status van de klacht;
  • U verder wegwijs maken als u er niet uit komt met de organisatie.
 
Een medewerker van het Klachtenloket probeert uw klacht met informatie en advies op te lossen en kan u in contact brengen met een onafhankelijke klachtenfunctionaris. Deze kan bemiddelen tussen u en onze organisatie, zodat we samen alsnog een goede oplossing kunnen vinden.

U bereikt het Klachtenloket Zorg gemakkelijk door te bellen naar telefoonnummer 070-310 53 92. Dat kan van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur of per e-mail via info@klachtenloket-zorg.nl

 

Klachtenreglement

Curasis beschikt over een klachtenprocedure. Deze kunt u hier hier downloaden.